SEO Copywriting

Vergroot je online vindbaarheid door het schrijven van goede webteksten

Ik wil SEO proof teksten!

Wat is SEO-copywriting?

SEO-copywriting is het schrijven van goede content die leesbaar is. En zorgen dat de inhoud over hetzelfde onderwerp gaat. SEO staat voor Search Engine Optimization. Een SEO-copywriter zorgt ervoor dat een zoekmachine weet wat er op de desbetreffende pagina staat. Maar ook dat de teksten op je website (dit noem je de content) aansluiten bij je doelgroep.

Kortom SEO-copywriting is het schrijven van teksten die geoptimaliseerd zijn voor je doelgroep en zoekmachines.

Herken je dit? Dan is het uitbesteden van SEO-copywriting iets voor jou!

  • Je teksten zijn nogal lastig te lezen
  • Je teksten zijn vanuit jullie expertise geschreven, maar niet vanuit het probleem van de klant
  • Er worden veel zakelijke termen gebruikt
  • Je webpagina’s hebben meerdere onderwerpen
  • Er zit geen structuur in je website
  • Je wilt goede content maar weet niet hoe je moet beginnen
  • Je vindt het lastig om zelf goede teksten te schrijven

Wat is het nut van SEO-copywriting?

Het nut van SEO-copywriting is eigenlijk heel makkelijk. Doordat er een goede structuur is op je website is het voor bezoekers meteen duidelijk waar je website en alle onderliggende pagina’s over gaan. De teksten zijn geschreven in de taal van jouw bezoekers en makkelijk te lezen. Ook geven de teksten antwoord op de vragen of problemen waar je doelgroep mee zit. En verder zullen ze eenvoudiger overgaan tot het afnemen van jouw dienst of product. Kortom, je website wordt een klantgerichte website!

Welke garanties bied ik jou als SEO-copywriter?

  • Verbeterde zoekmachine zichtbaarheid voor jouw website
  • Waarde toevoegen aan je website
  • Duidelijk leesbare, vriendelijke en unieke teksten die antwoord geven op de vragen van jouw bezoekers
  • Gebruiksvriendelijke teksten
  • Je scoort hoger in Google door betere rankings


    Soorten SEO teksten

    Je website is onderverdeeld in verschillende pagina's. En die gaan weer (als het goed is...) over verschillende onderwerpen.

    De Homepage

    Vaak vinden mensen je makkelijk op je eigen merk- of bedrijfsnaam. Maar het is juist belangrijk dat ze je ook vinden op niet-merk gebonden zoekwoorden. Zoekwoorden die een beschrijving geven over jouw dienst of product.

    Daarnaast is het ook prettig als ze meteen een goede pitch krijgen van jouw bedrijf. Dat ze merken dat ze op de goede weg zijn. En nieuwsgierig worden. Het moet dus heel interessant zijn en een duidelijk beeld geven van wat jij doet of je aanpak. Je wilt de kans vergroten dat ze hongerig worden naar meer informatie!

    De Dienstenpagina

    Vertel ons wat je doet, hoe je het doet en waarom je er zo goed in bent. Potentiële klanten worden als een magneet naar jouw diensten pagina's getrokken als je content erop goed optimaliseert met specifieke zoekwoorden.

    De Productpagina

    Copywriting is het schrijven van wervende teksten met de juiste zoekwoorden waarmee je kunt overtuigen om een aankoop te doen en om informatie te geven. Goede copywriting maakt gebruik van termen die inspelen op hun behoeften. Daardoor krijg je als klant een goed gevoel bij een product of dienst. En wil je overgaan tot aanschaf. Of het lezen van een artikel om er meer over te weten.

    De Over Ons pagina

    Deze mag zeker niet ontbreken. Want geloof het of niet, dit is een van de meest bekeken pagina’s. Bezoekers willen weten wie je bent. Willen een goed gevoel bij jou of jouw bedrijf krijgen. Wie ben jij? Waarom doe je wat je doet? Wat is je missie, passie en drijfveer? Als dit aansluit bij je klant, dan kan ik je vertellen dat ze eerder met jou in zee willen!

    De Blogpagina

    Blogartikelen zijn een super goede manier om meer relevant verkeer naar jouw website te leiden. En om te laten zien dat jij dé expert in jouw vakgebied bent. En een pluspunt is, in een artikel kan je lekker veel vertellen over iets wat je op een detailpagina van je website niet kwijt kan.

    Bijvoorbeeld een artikel met daarin een stappenplan voor een recept. En dan kan er tegelijkertijd een link geplaatst worden die verwijst naar de pagina waar soortgelijke recepten op staan.

    Geen tijd om te bloggen, geen vlotte pen of gebrek aan SEO-kennis in huis om je blogposts hoog in Google te krijgen? Reden genoeg om mij in te huren om je blogs te schrijven! En als je een zakelijk artikel wilt laten nakijken, kan ook! Dat doen wij copywriters graag. Ik lees het door en zal eventuele aanpassingen in overleg doorvoeren.  

    Een Landingspagina

    Je kunt een landingspagina schrijven voor pagina's die niet in een van de voorgaande categorieën passen. Denk aan bijvoorbeeld lokale pagina's (Zoekmachine Optimalisatie Maastricht) waar jouw doelgroep naar op zoek is. Beantwoord hun vragen. Want geloof me, dat doen je concurrenten ook.

    Dit kan je doen door te onderzoeken welke thema's of onderwerpen de doelgroepen in je omgeving het meest interesseren. Naast het maken van gebruikersvriendelijke pagina's, kan je hierbij ook op zoek gaan naar manieren om deze pagina's beter te laten ranken in zoekmachines.

    Werkwijze SEO-copywriting

    Ik kan SEO-teksten schrijven voor je hele website. Maar ook voor 1 of meerder pagina’s (on-page SEO). Standaard voer ik de volgende stappen uit:

    • Een doelgroeponderzoek
    • Een zoekwoordenonderzoek (inclusief SEO Proofing)
    • Paginastructuur opzetten
    • Schrijven van de content met de juiste tone of voice gericht op je doelgroep
    • Optioneel: schrijven van blogberichten

    Prijs in overleg en afhankelijk van aantal pagina’s en of blogs.