Zoekwoordenonderzoek

De basis voor een klantgerichte website

Start nu met een zoekwoordenonderzoek

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordonderzoek is de ruggengraat van een klantgerichte website. Het geeft je inzicht in het online zoekgedrag van jouw ideale klant.

Jouw klant gebruikt zoektermen als ze zoeken naar jouw dienst of product. Zoekwoorden die te maken hebben met een probleem of vraag die ze hebben. En daarop willen ze graag een antwoord.

Zijn ze op zoek naar informatie of willen ze al overgaan tot actie? Dit noem je de zoekintentie. Wat hoopt jouw bezoeker te vinden als ze eenmaal op je website zijn? Kunnen ze het antwoord vinden?

Wanneer jij op je website passende content hebt die voorziet in de behoefte van deze zoekintentie, dan doe je het goed! Want je begeleid je bezoekers naar conversie: het overgaan tot het afnemen van een dienst of product.

Maar met een zoekwoordenonderzoek kan je nog meer. Je kan bijvoorbeeld de structuur van je nieuwe website bepalen. Of een contentkalender maken: welke zoekwoorden kan ik gebruiken voor mijn nieuwe blogartikelen? En nog veel meer.

Herken je dit?

  • Je wilt graag meer inzicht hoe jouw doelgroep online naar je zoekt
  • Je wilt graag blogartikelen schrijven om zo je doelgroep te bereiken maar je hebt behoefte aan onderwerpen
  • Je wilt graag een nieuwe website, maar dan wel een die in de basis meteen goed geoptimaliseerd is zodat hij meteen vindbaar is
  • Je hebt al een website en wilt deze optimaliseren voor SEO
  • Je wil een contentkalender opmaken en hebt behoefte aan input

Wat is het nut van een zoekwoorden onderzoek?

Versta en spreek de taal van jouw klant. Zo eenvoudig is. Want een uitgebreid zoekwoordenonderzoek geeft je kennis en inzichten hierin. En die je kan omzetten in actiepunten om zo online een beter aanbod te geven voor je klant.

Inzichten die een zoekwoorden onderzoek je brengt:

  • Vragen waar jouw ideale klant mee kampt, waar jij het antwoord op weet
  • Woorden die je klant gebruikt wanneer hij/ zij naar jouw dienst of product zoekt
  • Inzicht in hoe vaak bepaalde zoektermen worden gegoogeld
  • De zoekintentie die achter een zoekopdracht schuilt: waar is jouw ideale klant naar op zoek?
  • Welke zoekwoorden voor jouw business van strategisch belang zijn
  • Welke URL of website structuur zowel klant- als SEO-vriendelijk is

Voordelen voor jou:

  • Je begrijpt de taal van jouw klant
  • De klant begrijpt jou omdat jij zijn/haar woorden gebruikt op jouw website
  • Je richt je nu op de juiste zoekwoorden: relevante zoekwoorden met een hoog volume
  • Je blijft je concurrenten online bij of zelfs voor
  • Je schrijft teksten vanuit de zoekintentie van je klant
  • Je kan zoekwoorden verwerken in specifieke pagina's
  • Je kan een contentkalender maken aan de hand van dit zoekwoordenonderzoek

Laat een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitvoeren en krijg:

  • Een overzicht in Excel met minimum 250 zoekwoorden, relevant voor jouw business
  • Zoekwoorden ingedeeld per categorie en subcategorie
  • Een SEO-proofing met SEO vriendelijke titels, descriptions en H1
  • Een SEO-rapportage met alle uitleg en advies

Prijs vanaf €450