Maak kennis met SEO Zuyd Maastricht

29 juni 2022

Er zijn veel zoekmachine optimalisatie bedrijven, van klein (zoals ik) tot super groot. Maar waarom zou je nou voor mij kiezen? Kan ik je overtuigen?

Maak kennis met SEO Zuyd Maastricht

Leuk zullen veel mensen denken. Weer zo'n dertien in een dozijn SEO bedrijf. Maar wat heb ik er nou in hemelsnaam aan? SEO, het klinkt nog steeds als een hype waar je aan mee moet doen.

En dan? Werkt het nou eigenlijk wel echt? Allemaal vragen die ik als, jawel, SEO bedrijf heel goed kan begrijpen.

Wat maakt mij anders?

Toen ik pas begon met SEO had ik al deze vragen ook. Ik heb inmiddels mijn mening wel bijgesteld. Nu ik een aantal jaren verder ben zie ik wat zoekmachine optimalisatie (SEO) kan doen.Want het werkt echt.

Maar ik zie ook genoeg bedrijven om mij heen die enorm hard roepen, mooie geldverslindende campagnes hebben en goud beloven. Dat zijn juist een aantal dingen die ik niet doe. En daarom dacht ik dat dit een goed moment is om uit te leggen aan jou waarom ik zo anders werk. En waarom jij wel moet kiezen voor mij, SEO Zuyd.

Inmiddels ben ik vijf jaar fulltime bezig met zoekmachine optimalisatie. Natuurlijk is mijn einddoel voor jou niet veel anders dan al die andere grotere marketingbedrijven, namelijk goed gevonden worden op Google of andere zoekmachines.

Simpel door het toevoegen van goede en relevante zoekwoorden in je content op de juiste plaatsen.

Waarom SEO

SEO zorgt voor een betere vindbaarheid van je website in de zoekresultaten van zoekmachines. Je trekt nieuwe klanten aan omdat jij je website hebt aangepast op hun zoekgedrag. Je website is inzichtelijk en kan op een prettige manier vragen beantwoorden van je bezoekers.

Opbrengst: ze willen een stuk gemakkelijker met jou zaken doen. En, de manier hoe je ze aanspreekt bevalt ze. Maar wat als dat niet het geval is? Wat als je website helemaal niet gevonden wordt?

Mijn werkwijze als SEO specialist

De tijd dat je website je visitekaartje is, is denk ik voorbij. Het is inmiddels zoveel meer. Want geef toe. Als je website rommelig is, slechte teksten heeft en amper een goede call to action heeft... Ja, dan haken bezoekers af. Heel snel zelfs.

Dat komt omdat een bezoeker jouw pagina al binnen een paar tellen heeft bekeken en beoordeeld. En de keuze gemaakt of het de moeite waard is om verder te kijken of af te haken.

SEO traject

Als je samen met mij een SEO traject start dan hebben we al een behoorlijk lang gesprek gehad. Kost niks, helemaal gratis. Ik wil namelijk eerst precies weten wie jij bent, waar je bedrijf voor staat en wat je doelen zijn met je bedrijfswebsite. En ik wil weten wat er mis gaat met je website.

Mijn SEO strategie

Dus daar begin ik. Hoe ziet je website er uit? Is het voor mij in één keer duidelijk wat je eigenlijk doet? En waarom ben jij anders dan alle anderen? Wat maakt jou zo uniek? En dus, waarom zou ik voor jou kiezen?

Ik hou er wel van als ik dit gelijk zie. Geeft meteen een goed gevoel, misschien zelfs wel vertrouwen. Want ik kan zien dat jij moeite doet om mij te boeien!

En dan kijk ik of ik alles makkelijk kan vinden. Want meer dan drie keer klikken met mijn muis wil ik niet, tenzij ik meer informatie wil hebben van je omdat ik het interessant vind. En na die drie klikken wil ik contact met je kunnen maken.

Of dat nou is om een vraag te stellen of om iets te bestellen. Dat maakt niet uit. Ik wil gewoon mijn doel bereiken en in de tussentijd overtuigt raken dat ik bij jou aan het goede adres ben. Klinkt best simpel toch?

De structuur van je website

Waar ik stiekem ook gelijk naar kijk is of je website logisch in elkaar zit. Nou ja stiekem. Nee, eigenlijk niet. Ik doe het gewoon en laat het je weten ook. Want als je van de hak op de tak springt is dat niet zo handig.

Veel informatie is leuk, maar het moet er wel toe doen. Anders heeft het geen toegevoegde waarde. Als je over een theepot verteld en je gooit er nog wat koffiebonen bij dan is dat een beetje raar. En dat doen toch nog heel veel mensen op hun websites.

Als ik naar je website kijk, dan wil ik per pagina een duidelijk hoofdonderwerp zien. En alles wat er verder geschreven staat in je content moet daar dan ook over gaan.

En mocht je toch naar die koffiebonen willen, leg dat dan even goed uit waarom. En stuur je bezoeker dan naar de pagina over koffiebonen. Met een interne link zoals dat zo mooi heet. Nogmaals, hou het simpel.

Mijn SEO advies

Heb je goede content, dan heb je mij waarschijnlijk niet eens nodig. Want dan wordt je goed vonden door de zoekmachines. Ai, goede content. Dat is best lastig.

Want ik ga het hebben over organisch verkeer, relevante zoekwoorden, organische resultaten, conversie en leads. Uh wat? Ja. Voor mij leuke woorden en mijn werk. Voor jou hocus pocus en niet je werk.

Tijd voor SEO advies en een strategie

Dit is eigenlijk heel simpel, een SEO advies. Ik heb alle verbeterpunten voor je op een rijtje gezet. Ik leg ook uit waar de problemen zitten en wat opgelost of veranderd moet of kan worden. Advies dus.

Hoe ik dit ga oplossen en welke stappen ik hiervoor neem vertel ik natuurlijk ook. Want je wilt wel weten waar je aan toe bent. Om het nog eenvoudiger te maken laat ik ook meteen zien hoeveel het gaat kosten. Strategie dus.

En als je het met me eens bent dan ga ik voor je aan de slag.

Zoekwoordenonderzoek voor SEO vriendelijke teksten

Om te zorgen dat de teksten op jouw website relevante informatie geven zal ik voor jou een zoekwoorden onderzoek doen. In tegenstelling tot andere SEO marketing bedrijven doe ik dit net een tikkeltje anders.

Jawel, ook ik gebruik tools om zoekwoorden te vinden. Alleen ik kijk daadwerkelijk of ze wel voor jou relevant zijn. En ik heb geen minimum van het aantal zoekwoorden die je van me krijgt. En ook geen minimum aantal pagina's.

SEO pakketten

Andere zoekoptimalisatie bedrijven bieden pakketten aan. Het is vaak per pakket afhankelijk hoeveel pagina's er onderzocht worden. Ook bieden ze maar een beperkte hoeveelheid zoekwoorden aan.

Vaak zijn die zoekwoorden die je krijgt de eerste 25 willekeurige zoekwoorden die uit een onderzoek naar voren komen. Heb je daar echt wat aan als je je website wilt optimaliseren?

Ik denk van niet. En daarom kies ik voor een andere aanpak en krijg je van mij echt een SEO advies op maat. Bij mij geen pakketten of abonnementen. Gewoon dat wat jij nodig hebt.

SEO advies op maat

Zoals ik al zei kijk ik naar alle pagina's op je website. Sterker nog, ik ga je hele website uitpluizen. En voor alle pagina's of thema's geef ik je vervolgens een lijst met zoekwoorden, veel zoekwoorden.

Voor het gemak rangschik ik ze ook alvast voor je. En als ik zoekwoorden tegenkom die ook interessant kunnen zijn, dan krijg je die ook.

Goede SEO vriendelijke content

Als je deze lijst hebt kan jij ook goede SEO teksten schrijven. Met goede koppen en tussenkopjes. Of ik. Dat kan natuurlijk ook. Want ik begrijp best dat het schrijven van goede teksten best lastig kan zijn.

Als kers op de taart krijg je van me mij ook nog een fijn overzicht van alle pagina's waarin ik er voor zorg dat al je titels, omschrijvingen, H1 en H2 SEO Proof zijn. Aardig he! Het enige wat jij dan nog moet doen is deze doorvoeren op je website.

Organische zoekresultaten

Niet onbelangrijk om te vertellen: ik werk alleen met organische zoekmachine optimalisatie. Uh wat? Organisch. Dit betekend heel simpel dat ik geen advertenties voor je maak, je niet hoeft te investeren in adverteren.

Kortom, je koopt geen plekje op de eerste pagina van de zoekresultaten. Want dat is natuurlijk wel een snelle manier. Alleen zo jammer dat je daarna ook meteen weer wegzakt.

Het is net als op Marktplaats. Betaal je voor je advertentie, dan ziet iedereen je. Stop je met betalen, dan is je advertentie ook weer weg. Zonde van je geld. Dus dat doe ik niet.

Goede SEO kost tijd

Zodra je nieuwe teksten, titels en alles wat er mee te maken heeft online staat starten we met het meten van de resultaten.

Hoe gaat het vanaf dan met de zichtbaarheid van jouw website? Ranken de zoekwoorden die we hebben doorgevoerd en zo ja, op welke posities?

Nemen je bezoekers toe? Spreken we je doelgroep inderdaad beter aan zodat je goed gevonden wordt sinds de veranderingen?

Allemaal belangrijke zaken om in de gaten te houden.

SEO rapportages

Je ontvangt van mij dan ook de eerste drie maanden een gratis SEO rapportage. Per maand kan je daarin heel makkelijk zien wat je zoekwoorden doen. Ben je weer zichtbaar met je website? Helpen ze of moeten we op zoek naar andere zoekwoorden en de teksten aanpassen?

Dat kunnen we na drie maanden heel goed zien. Waarom na drie maanden? Omdat Google nou eenmaal even tijd nodig heeft om alles weer goed te vinden en te beoordelen.

En gaat het niet zoals we zouden willen, dan veranderen we het toch. Geen probleem. Want niet alles gaat altijd zoals je graag wilt. En nee, dan hoeft echt niet je hele website op de schop. We onderzoeken gewoon om welke pagina het gaat en verbeteren die. Of we maken een aparte landingspagina, kan ook.

Blogs en SEO

Wat altijd een goed idee is, is bloggen. Misschien wil je graag een blog op je website maar vind je de tijd niet om te schrijven. Kan ik ook voor je doen. Of we doen het samen. Net wat jij het makkelijkste of prettigste vindt.

Want bloggen kan ervoor zorgen dat je beter gevonden wordt. Je gaat schrijven over hele specifieke onderwerpen. De kans is groot dat je doelgroep juist daarop zoekt. Vooral mensen die meer willen weten, op zoek zijn naar antwoorden.

Misschien net als jij nu, want jij bent nieuwsgierig waarom je voor mij, SEO Zuyd, moet kiezen. Dus bloggen heeft nut.

Web Design

Eerlijk, ik ben geen verstand van het bouwen van websites, website code of wat dan ook. Ik ben goed aan de voorkant van een website. Voor de achterkant, de techniek, daarvoor roep ik de hulptroepen in. Ik heb een hele fijne samenwerking met D-ID in Maastricht.

We zijn zo'n beetje overburen, makkelijk. En zij hebben al meer dan 25 jaar ervaring in het bouwen van websites. Super leuk, want ze begonnen toen het internet ook pas begon. En dat merk je, want ze weten echt veel!

Ook handig als je er voor kiest om voor hele nieuwe website gaan. Ze maken hele mooie sites met een eigen CMS. Mijn website is er ook door gebouwd. En het CMS, easy peasy. Geloof me, als ik daarmee kan werken, dan kan jij het zeker! Nieuwsgierig naar wat ze daar doen en kunnen? Kijk snel!

Wat kan je verwachten van SEO Zuyd

Ik denk dat je na het lezen van dit blog weet wat je van mij kunt verwachten. Ik kan er nu voor kiezen om dat allemaal samen te vatten, maar dat doe ik niet. Ik sluit af met waarom ik SEO nou zo onwijs leuk vindt. Ik ben namelijk eigen baas en ik werk alleen. Daarom heb ik alle aandacht voor jou.

Ik weet inmiddels van alles over kunstgrassen, kunstoffen, taxi's, vrachtwagens, tegels en sanitair, keukens, binnenzonwering en nog zoveel meer. Elke keer weer vind ik het geweldig om alles te weten te komen over zoveel onderwerpen. Daardoor blijf ik scherp, want ik moet elke keer leren.

Het maakt niet uit of je een klein of groot bedrijf bent, een meertalige website hebt, lokaal of door heel Nederland of er buiten gevonden wilt worden. Kom maar op, vind ik leuk!

Heb ik je kunnen overtuigen?

Spreekt mijn werkwijze je aan en wil je wat meer weten?

Bel me gewoon! Kost niks.

 

Blogging voor SEO

Een blog kan een krachtige marketing- en leadgeneratietool zijn die ook bijdraagt aan een sterkere aanwezigheid in de zoekmachines. Daarnaast zijn blogberichten ideaal om dieper op een onderwerp in te gaan, iets wat zoekmachines erg waarderen. De teksten hoeven ook niet bol te staan van zoekwoorden, zolang de inhoud maar relevant is voor jouw website. En als je er dan nog een goede link inzet naar een relevante pagina, bijvoorbeeld een productpagina van je website zelf, dan is het helemaal super!

Ik weet uit ervaring dat het schrijven van goede blogberichten een aanslag kan zijn op je toch al kostbare tijd.  Maar ook daar is een oplossing voor: SEO Zuyd kan voor jou blogberichten schrijven die ook nog eens SEO vriendelijk zijn! Wil je hierover meer weten, neem dan gerust contact met mij op!